1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. گوگل آنالیتیکس (GA4)
  6. /
  7. رویدادهای اندازه گیری پیشرفته...
رویدادهای اندازه گیری پیشرفته در گوگل آنالیتیکس

رویدادهای اندازه گیری پیشرفته در گوگل آنالیتیکس (enhanced measurement events in GA4)

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی رویدادهای اندازه‌گیری پیشرفته در Google Analytics

با فعال کردن گزینه‌های اندازه‌گیری پیشرفته (Enhanced Measurement) در رابط Google Analytics، می‌توانید تعامل کاربران با محتوای خود را بدون نیاز به تغییر کد ردیابی، اندازه‌گیری کنید. به‌محض فعال‌سازی این گزینه‌ها برای یک جریان داده وب (Web Data Stream)، تگ گوگل آنالیتیکس به‌طور خودکار شروع به ارسال رویدادها خواهد کرد.

پیش از روشن کردن این قابلیت، لازم است با هر گزینه و نوع داده‌های تکمیلی که جمع‌آوری می‌شود آشنایی کامل داشته باشید. همچنین می‌توانید برخی گزینه‌های اندازه‌گیری را از طریق تنظیمات به‌صورت جداگانه غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید که شما مسئول هستید از عدم جمع‌آوری اطلاعات شناسایی‌کننده شخصی (PII) اطمینان حاصل کنید.

نحوه فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی رویدادهای اندازه‌گیری پیشرفته

  1. وارد بخش Admin شوید و از قسمت Data collection and modification، روی گزینه Data streams کلیک کنید.
    نکته: این لینک به آخرین ویژگی (Property) آنالیتیکس که مشاهده کرده‌اید باز می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید ویژگی را از طریق انتخابگر ویژگی تغییر دهید. برای اعمال این تغییرات، سطح دسترسی شما باید حداقل Editor باشد.

  2. نام جریان داده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  3. در بخش Enhanced measurement، دکمه را به وضعیت “روشن” قرار دهید تا تمام گزینه‌ها فعال شوند.

  4. برای ویرایش گزینه‌ها به‌صورت جداگانه، روی Settings کلیک کنید.

تنظیمات تگ گوگل و تشخیص خودکار رویدادها

اگر از Google Tag در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که هر رویداد برای تشخیص خودکار در این تگ فعال شده باشد. به‌طور پیش‌فرض، تمامی انواع رویدادها فعال هستند.
برای آشنایی بیشتر با تنظیمات تگ گوگل خود، می‌توانید به صفحه راهنمای مربوطه مراجعه کنید.

اندازه‌گیری رویدادها و پارامترهای آن‌ها

در جدول مربوطه، توضیح داده شده که هر رویداد در چه زمانی فعال می‌شود و چه پارامترهایی برای آن جمع‌آوری می‌شود. داده‌های تکمیلی مربوط به هر رویداد فعال‌شده را می‌توانید در گزارش Events در بخش Engagement مشاهده کنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره هر رویداد، روی نام آن در گزارش کلیک کنید.

برای درک بهتر هر پارامتر رویداد و نحوه تأثیر آن بر ابعاد (Dimensions) یا شاخص‌ها (Metrics) در Google Analytics، به صفحه راهنمای پارامترهای رویداد در گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

گزینه/رویداد زمان فعال‌سازی پارامترها
بازدید صفحات
page_view
هر بار که صفحه بارگذاری شود یا تغییر وضعیت مرورگر اتفاق بیفتد جمع‌آوری خودکار، غیرقابل غیرفعال‌سازی.
شنود رویدادهای pushState، popState، replaceState
پارامترها: page_location، page_referrer
اسکرول
scroll
اولین رسیدن کاربر به ۹۰٪ پایین صفحه پارامتر: engagement_time_msec
کلیک‌های خروجی
click
کلیک روی لینک‌هایی که به دامنه دیگر هدایت می‌شوند پارامترها: link_classes، link_domain، link_id، link_url، outbound
جستجوی درون‌سایتی
view_search_results
نمایش نتایج جستجو با وجود پارامترهای خاص در URL پارامتر: search_term
اختیاری: q_<کلید_اضافی>
*ارسال فقط در صورت یکتا بودن عبارت جستجو*
تعامل با ویدیو
video_start، video_progress، video_complete
در پخش ویدیوهای YouTube با فعال‌سازی JS API پارامترها: video_provider، video_title، video_url، visible، video_current_time، video_duration، video_percent
دانلود فایل
file_download
کلیک روی لینک فایل‌هایی با پسوند رایج پارامترها: file_extension، file_name، link_classes، link_id، link_text، link_url
تعامل با فرم‌ها
form_start، form_submit
شروع تعامل یا ارسال فرم در یک نشست پارامترها برای هر دو: form_id، form_name، form_destination
فقط برای form_submit: form_submit_text
آنچه در این مطلب میخوانید !

0

1402/7

طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کسب‌وکار در دنیای دیجیتال امروز است. هر نوع وب سایتی با توجه به نوع فعالیت، نیازهای خاص خود را دارند.

0

1402/7

سئو سایت یکی از عوامل کلیدی برای افزایش دیده‌شدن و جذب مخاطب هدف در دنیای دیجیتال است. هر وب سایتی نیاز به استراتژی‌ سئو متناسب با نوع فعالیت خود دارد.

0

1402/7

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی یکی از روش‌های موثر در دنیای دیجیتال است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا هزینه تبلیغات خود را مدیریت کنند.

0

1402/7

دیجیتال مارکتینگ یکی از ابزارهای قدرتمند برای گسترش فعالیت کسب‌وکارها در دنیای آنلاین است که شامل مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و روش‌ها برای جذب مخاطب هدف می‌شود.

0

1402/7

تحلیل داده‌های کمپین دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی دیجیتال است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند عملکرد تبلیغات خود را به دقت ارزیابی و بهینه‌سازی کنند.

0

1402/7

طراحی و اجرای کمپین دیجیتال یکی از مراحل کلیدی در بازاریابی آنلاین است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به صورت هدفمند مخاطبان خود را جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره همکاری
فرم سفارش پروژه
درخواست مشاوره رایگان
فرم درخواست مشاوره