1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. گوگل آنالیتیکس (GA4)
  6. /
  7. پارامترهای رویداد تجزیه و...
پارامترهای رویداد تجزیه و تحلیل

پارامترهای رویداد تجزیه و تحلیل (Analytics event parameters GA4)

پارامترهای رویداد در Google Analytics – مرجع کامل

جدول زیر شامل بیشتر پارامترهای مورد استفاده در رویدادهای Google Analytics است؛ این پارامترها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رویدادهای خودکار (Automatically Collected Events)

  • رویدادهای مربوط به اندازه‌گیری پیشرفته (Enhanced Measurement Events)

  • رویدادهای پیشنهادی (Recommended Events)

📌 رویدادهای مربوط به Enhanced Measurement به‌صورت خودکار و بدون نیاز به کدنویسی اضافه، زمانی که این قابلیت فعال باشد، ثبت می‌شوند.

این جدول برای هر پارامتر اطلاعات زیر را ارائه می‌دهد:

  • توضیح پارامتر

  • ابعاد (Dimension) یا شاخص (Metric) مرتبط در گزارش‌ها و تحلیل‌های Explorations (در صورت وجود)

📚 نکته:
برای مشاهده جزئیات فنی و نوع داده (Data Type) هر پارامتر، به مستندات توسعه‌دهندگان Google Analytics مراجعه کنید.

دسته‌بندی پارامتر منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
اپلیکیشن app_version خودکار متنی نسخه اپلیکیشن اندروید یا iOS که رویداد در آن ثبت شده App version
اپلیکیشن cancellation_reason خودکار متنی دلیل لغو اشتراک یا خرید
اپلیکیشن fatal خودکار بولی آیا خطا از نوع fatal بوده است (مثال: False)
اپلیکیشن firebase_error خودکار عددی کد خطای ارسال‌شده توسط SDK فایربیس (مثال: ۴)
اپلیکیشن firebase_error_value خودکار متنی جزئیات تکمیلی مربوط به خطای فایربیس
اپلیکیشن firebase_screen دستی متنی نام صفحه جاری که توسط توسعه‌دهنده تنظیم شده Page title and screen name
اپلیکیشن firebase_screen_class خودکار متنی کلاس صفحه جاری Page title and screen class
اپلیکیشن firebase_screen_id خودکار متنی شناسه تصادفی صفحه جاری
اپلیکیشن free_trial خودکار عددی نشان‌دهنده اینکه خرید درون‌برنامه‌ای یک دوره آزمایشی رایگان است (مثال: 1)
اپلیکیشن message_device_time خودکار عددی تایم‌استمپ پیام ارسالی از FCM یا In-App Messaging
اپلیکیشن message_id خودکار متنی شناسه منحصربه‌فرد پیام FCM یا In-App Messaging
اپلیکیشن message_name خودکار متنی نام پیام FCM یا In-App Messaging
اپلیکیشن message_time خودکار عددی تایم‌استمپ ارسال پیام FCM
اپلیکیشن message_type خودکار متنی نوع پیام اعلان FCM
اپلیکیشن previous_app_version خودکار متنی نسخه قبلی اپ هنگام رویداد app_update (مثال: 1.0.1)
اپلیکیشن previous_first_open_count خودکار عددی تعداد دفعاتی که رویداد first_open ثبت شده است
اپلیکیشن previous_os_version خودکار متنی نسخه قبلی سیستم عامل هنگام رویداد os_update (مثال: 4.4.2)
اپلیکیشن subscription خودکار عددی نشان‌دهنده اینکه خرید یک اشتراک است (مثال: 1)
اپلیکیشن updated_with_analytics خودکار عددی نشان می‌دهد که رویداد first_open ناشی از به‌روزرسانی اپ حاوی آنالیتیکس بوده است
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
منبع ترافیک campaign_content خودکار متنی محتوای تبلیغاتی مرتبط با شروع نشست کاربر. First user manual ad content، Session manual ad content
منبع ترافیک campaign_medium خودکار متنی روش جذب کاربران به وب‌سایت یا اپلیکیشن. Medium، Source / medium، First user medium، First user source / medium، Session medium، Session source / medium
منبع ترافیک campaign_source خودکار متنی منبع ناشر یا سرچ که کاربر از آن آمده. برای مثال، اگر کاربر از جستجوی گوگل بازگردد، مقدار «google» در بعد Session source نمایش داده می‌شود. Source، Source / medium، First user source، First user source / medium، Session source، Session source / medium
منبع ترافیک campaign_term خودکار متنی عبارتی که با شروع یک نشست مرتبط است. First user manual term، Session manual term
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
رویداد value رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار عددی مقدار عددی مرتبط با یک رویداد. مثال: 22 ارزش رویداد (Event value)
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
بازی achievement_id رویداد توصیه‌شده متن شناسه دستاوردی که در بازی باز شده است. مثال: achieved_level_10 شناسه دستاورد
بازی character رویداد توصیه‌شده متن نام کاراکتر در بازی. مثال: Wolverine کاراکتر
بازی level رویداد توصیه‌شده عددی سطح کاراکتر در بازی. مثال: 5 سطح
بازی level_name رویداد توصیه‌شده متن نام مرحله‌ای از بازی. مثال: The journey begins... ندارد
بازی score رویداد توصیه‌شده عددی امتیاز در بازی. مثال: 238174 ندارد
بازی virtual_currency_name رویداد توصیه‌شده متن نام ارز مجازی در بازی. مثال: Gems نام ارز مجازی
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
عمومی file_extension رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن پسوند فایل دانلودشده. مثال: pdf، txt پسوند فایل
عمومی file_name رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن مسیر فایل دانلود شده. مثال: myfile.pdf نام فایل
عمومی form_destination رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن آدرس URL مقصدی که فرم به آن ارسال می‌شود. ندارد
عمومی form_id رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن ویژگی id فرم در HTML. ندارد
عمومی form_name رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن ویژگی name فرم در HTML. ندارد
عمومی form_submit_text رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن متن دکمه ارسال فرم، در صورت وجود. ندارد
عمومی group_id رویداد توصیه‌شده متن شناسه گروه. شناسه گروه
عمومی language رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار متن زبان مرورگر یا دستگاه کاربر به‌صورت کد ISO 639. مثال: en-us زبان
عمومی percent_scrolled رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن درصدی از صفحه که کاربر اسکرول کرده است. مثال: 90 درصد اسکرول
عمومی search_term رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن عبارات یا کلمات کلیدی که کاربر جستجو کرده است. عبارت جستجو
عمومی success رویداد توصیه‌شده بولی نتیجه یک عملیات: 1 برای موفق و 0 برای ناموفق. ندارد
عمومی visible رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار بولی در صورتی که ویدئوی تعبیه‌شده قابل مشاهده باشد، مقدار true ثبت می‌شود. قابل مشاهده بودن
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
صفحه / نمایش content_group پیکربندی متن گروه محتوایی مرتبط با صفحه یا نمایش. مثال: videos گروه محتوا
صفحه / نمایش content_id رویداد توصیه‌شده متن شناسه‌ای برای محتوایی که کاربر با آن تعامل داشته. مثال: article-8704 شناسه محتوا
صفحه / نمایش content_type رویداد توصیه‌شده متن نوع محتوایی که کاربر با آن تعامل داشته. مثال: article نوع محتوا
صفحه / نمایش page_location رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار متن آدرس کامل صفحه‌ای که کاربر از آن بازدید کرده. مثال: www.example.com/page?param=value آدرس صفحه
صفحه / نمایش page_referrer رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار متن URL صفحه ارجاع‌دهنده که می‌تواند دامنه وب‌سایت شما یا سایر دامنه‌ها باشد. مثال: http://example.com ارجاع‌دهنده صفحه
صفحه / نمایش page_title رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار متن عنوان HTML صفحه که در وب‌سایت شما تنظیم شده. امکان override با این پارامتر وجود دارد. مثال: Home عنوان صفحه
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
پلتفرم / دستگاه screen_resolution رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار متن رزولوشن دستگاه به فرمت (عرض)x(ارتفاع). مثال: 1024x768 رزولوشن صفحه‌نمایش
پلتفرم / دستگاه system_app رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار عددی فقط اندروید — آیا رویداد first_open مربوط به یک اپلیکیشن سیستمی است؟ (ندارد)
پلتفرم / دستگاه system_app_update رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار عددی فقط اندروید — آیا رویداد first_open مربوط به به‌روزرسانی یک اپلیکیشن سیستمی است؟ (ندارد)
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
ناشر ad_format یکپارچه‌سازی ناشر متن فرمت تبلیغ در اپلیکیشن. مثال‌ها: Banner، Interstitial، Rewarded، Native فرمت تبلیغ
ناشر ad_platform یکپارچه‌سازی ناشر متن پلتفرمی که تبلیغ در آن نمایش داده شده. مثال‌ها: AppLovin، ironSource، MoPub (ندارد)
ناشر ad_source یکپارچه‌سازی ناشر متن شبکه‌ای که تبلیغ را ارائه داده است. مثال‌ها: AdColony، AdMob، Meta Audience Network منبع تبلیغ
ناشر ad_unit_id یکپارچه‌سازی ناشر متن شناسه یکتای واحد تبلیغاتی. مثال: 12345678 (ندارد)
ناشر ad_unit_name یکپارچه‌سازی ناشر متن نام انتخابی برای واحد تبلیغاتی. مثال: banner_1234 واحد تبلیغاتی
ناشر exposure_time رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار عددی مدت‌زمانی که کاربر در معرض تبلیغات قرار گرفته است (بر حسب میلی‌ثانیه). مثال: 12345678 مدت نمایش تبلیغ
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
کاربر engagement_time_msec رویداد جمع‌آوری‌شده خودکار عددی مدت زمانی که کاربر با صفحه وب یا صفحه اپلیکیشن در تعامل بوده و آن در حالت فعال (Foreground) بوده است.
مثال: 23341 میلی‌ثانیه
میانگین زمان تعامل
تعامل کاربر
دسته‌بندی پارامتر رویداد منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
ویدئو video_current_time رویداد اندازه‌گیری پیشرفته عددی زمان فعلی پخش‌شده از ویدئو برای کاربر. مثال: 1234 (میلی‌ثانیه) (ندارد)
ویدئو video_duration رویداد اندازه‌گیری پیشرفته عددی مدت کل ویدئو. مثال: 1234 (میلی‌ثانیه) (ندارد)
ویدئو video_percent رویداد اندازه‌گیری پیشرفته عددی درصدی از ویدئو که کاربر تماشا کرده است. مثال: 45 (ندارد)
ویدئو video_provider رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن منبع ویدئوی جاسازی‌شده. مثال: youtube منبع ویدئو
ویدئو video_title رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن عنوان ویدئوی جاسازی‌شده. مثال: Awesome play! عنوان ویدئو
ویدئو video_url رویداد اندازه‌گیری پیشرفته متن آدرس URL ویدئوی جاسازی‌شده. مثال: https://youtube.com/abcde URL ویدئو
دسته‌بندی پارامتر منبع نوع توضیح بُعد یا شاخص
رویدادcouponپیشنهادیمتنینام یا کد کوپن مرتبط با رویداد. مثال: SUMMER_FUNکوپن سفارش
رویدادcurrencyپیشنهادیمتنیواحد پولی به فرمت ISO 4217. مثال: USDواحد پولی
رویدادshippingپیشنهادیعددیهزینه ارسال تراکنش. مثال: 3.33مقدار ارسال
رویدادshipping_tierپیشنهادیمتنیرده ارسال انتخابی. مثال: Groundرده ارسال
رویدادtaxپیشنهادیعددیهزینه مالیات. مثال: 1.11مقدار مالیات
رویدادtransaction_idپیشنهادیمتنیشناسه یکتای تراکنش. مثال: T12345شناسه تراکنش
رویدادvalueپیشنهادیمتنیارزش پولی رویداد. مثال: 30.03مقدار رویداد
آیتمaffiliationپیشنهادیمتنیوابستگی کالا به شرکت یا فروشگاه. مثال: Google Merchandise Storeوابستگی آیتم
آیتمcouponپیشنهادیمتنینام یا کد کوپن. مثال: SUMMER_FUNکوپن آیتم
آیتمcreative_nameپیشنهادیمتنینام تبلیغ استفاده‌شده در ترفیع. مثال: summer_bannerنام تبلیغ آیتم
آیتمcreative_slotپیشنهادیمتنینام موقعیت تبلیغاتی مربوط به رویداد. مثال: featured_app_1موقعیت تبلیغ آیتم
آیتمdiscountپیشنهادیمتنیمقدار تخفیف کالا. مثال: 2.22مقدار تخفیف آیتم
آیتمindexپیشنهادیمتنیاندیس کالا در یک لیست. مثال: 5موقعیت لیست آیتم
آیتمitem_brandپیشنهادیمتنیبرند آیتم. مثال: Googleبرند آیتم
آیتمitem_categoryپیشنهادیمتنیدسته‌بندی آیتم (اولین سطح). مثال: Apparelدسته ۱ آیتم
آیتمitem_category2پیشنهادیمتنیدسته دوم آیتم. مثال: Adultدسته ۲ آیتم
آیتمitem_category3پیشنهادیمتنیدسته سوم آیتم. مثال: Shirtsدسته ۳ آیتم
آیتمitem_category4پیشنهادیمتنیدسته چهارم آیتم. مثال: Crewدسته ۴ آیتم
آیتمitem_category5پیشنهادیمتنیدسته پنجم آیتم. مثال: Short sleeveدسته ۵ آیتم
آیتمitem_idپیشنهادیمتنیشناسه یکتای آیتم. مثال: SKU_12345شناسه آیتم
آیتمitem_list_idپیشنهادیمتنینام لیستی که آیتم در آن نمایش داده شده است. مثال: related_productsشناسه لیست آیتم
آیتمitem_list_nameپیشنهادیمتنینام لیستی که آیتم در آن نمایش داده شده است. مثال: Related Productsنام لیست آیتم
آیتمitem_nameپیشنهادیمتنینام آیتم. مثال: purchaseنام آیتم
آیتمitem_variantپیشنهادیمتنینوع آیتم (مانند رنگ یا سایز). مثال: greenنوع آیتم
آیتمlocation_idپیشنهادیمتنیشناسه مکان فیزیکی آیتم. مثال: ChIJIQBpAG2ahYAR_6128GcTUEoشناسه مکان آیتم
آیتمpriceپیشنهادیعددیقیمت آیتم به واحد ارز مشخص‌شدهقیمت محلی آیتم / درآمد آیتم
آیتمpromotion_idپیشنهادیمتنیشناسه ترفیع مرتبط با رویدادشناسه ترفیع آیتم
آیتمpromotion_nameپیشنهادیمتنینام ترفیع مرتبط با رویدادنام ترفیع آیتم
آیتمquantityپیشنهادیعددیتعداد آیتم‌هاتعداد آیتم
آنچه در این مطلب میخوانید !

0

1402/7

طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کسب‌وکار در دنیای دیجیتال امروز است. هر نوع وب سایتی با توجه به نوع فعالیت، نیازهای خاص خود را دارند.

0

1402/7

سئو سایت یکی از عوامل کلیدی برای افزایش دیده‌شدن و جذب مخاطب هدف در دنیای دیجیتال است. هر وب سایتی نیاز به استراتژی‌ سئو متناسب با نوع فعالیت خود دارد.

0

1402/7

پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی یکی از روش‌های موثر در دنیای دیجیتال است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا هزینه تبلیغات خود را مدیریت کنند.

0

1402/7

دیجیتال مارکتینگ یکی از ابزارهای قدرتمند برای گسترش فعالیت کسب‌وکارها در دنیای آنلاین است که شامل مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و روش‌ها برای جذب مخاطب هدف می‌شود.

0

1402/7

تحلیل داده‌های کمپین دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی دیجیتال است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند عملکرد تبلیغات خود را به دقت ارزیابی و بهینه‌سازی کنند.

0

1402/7

طراحی و اجرای کمپین دیجیتال یکی از مراحل کلیدی در بازاریابی آنلاین است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به صورت هدفمند مخاطبان خود را جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره همکاری
فرم سفارش پروژه
درخواست مشاوره رایگان
فرم درخواست مشاوره